voltigeskoj

Voltige - inte bara en sport, en livsstil

Första veckan

Publicerad 2017-08-28 17:47:10 i Allmänt,

Första veckan av höstterminen har gått. Och det märks att det är just hösten vi går mot. Nu när hästträningarna slutar kl 21.00 så är det nästan mörkt ute. Inte alls kul. Men som jag hörde i en pod idag "Det är snart maj igen." ;)
Första veckan har varit tung. Jag avslutade sommaruppehållet med två veckors superförkylning. Så just nu känner jag mig väldigt svag och har konstans träningsvärk. Förhoppningsvis är det en relativt kort period innan det känns lite mer som vanligt igen. Men nu börjar också uppbyggnadsperioden. Vi ska träna hårt, vara trötta i kropparna, ha träningsvärk, men självklart även vila. Det är skönt att veta att man har tid att traggla och bygga upp. Vi behöver inte vara i toppform till ett speciellt datum för att kunna prestera så bra som möjligt. Nu kör vi helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Micaela

Här skriver jag om vad som händer i min klubb, Uppsala Voltige. Klubben har sex lag, allt från nybörjare till elitnivå.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela