voltigeskoj

Voltige - inte bara en sport, en livsstil

Flyinge

Publicerad 2017-06-28 23:10:03 i Allmänt, tävling,

Jaha, kommer jag ens ihåg vad som hände när vi var i Flyinge.. Jo, men en del iaf. Den här gången fick vi bara dit ett lag och tre individuella. Aquila tävlade på Crescendo, Lina lånade in sig på stabila Winnie och Joanna och Julia hade med sig deras Fly. 

Före tävlingen kändes det rätt skönt att Crux inte skulle tävla. Det var inte lika mycket att tänka på och planera. Förutom att det var väldigt svårt att packa. Vad har man på sig på en tävlingsplats om man inte ska tävla? 
När vi kom fram och klev in i tävlingsanläggningen började jag nästan gråta. (Ja, jag har blivit oerhört känslosam på äldre dar) Var helt oförberedd på att jag skulle reagera så starkt. Kanske också berodde på att senast vi var där så kunde vi inte slutföra tävlingen och ens försöka VM-kvala. Men i alla fall.
Veterinärbesiktningen var en nervös historia. Inte för att vi trodde att det var nåt fel på Crescendo, men eftersom han inte gick igenom sist vi var på Flyinge kopplar man ihop det och nojar lite extra. Men det gick bra och tjejerna var väldigt glada. 
Det var 13 lag i juniorklassen. Väldigt kul! Men det innebar också stor konkurrens. Aquila körde två fina rundor men det räckte inte till final. Något vi var beredda på, men såklart lite synd när det hamnade åtta och sju gick vidare. Alla hade ändå väldigt roligt och de nådde också poängmålet på 6,0. :)
Fly har varit lite ojämn på tävlingarna under våren. Men gjorde nu sin bästa tävling nånsin vilket såklart var väldigt kul när det var en stor tävling. 
Lina lyckades hålla styr på sina nerver och körde superbra vilket gjorde att hon gick till final. Något hon på förhand trodde skulle bli svårt. Hon har inte gjort någon mästerskapssatsning i år, men att ändå uppnå VM-kvalpoäng känns ju himla fint. Väldigt kul att hon fick låna fina Winnie! 
Det ryckte lite i mina voltigemuskler av att inte få tävla under helgen. Men det var ändå väldigt kul att få vara på plats och det var mycket rolig voltige att kolla på. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Micaela

Här skriver jag om vad som händer i min klubb, Uppsala Voltige. Klubben har sex lag, allt från nybörjare till elitnivå.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela