voltigeskoj

Voltige - inte bara en sport, en livsstil

Tävling

Publicerad 2017-09-10 13:05:56 i bilder, tävling,

Ja, man kan väl säga att det inte var den bästa tävlingen i våra liv. 

Till att börja med har uppladdningen inte varit den optimala. Först var Cato lite dålig, förmodligen för att sadeln låg dåligt. Så han fick lite behandling för det. Sen har halva laget varit dunderförkylda. Jag toppade detta med att vara hemma från jobbet på fredagen pga illamående. På det har vi gjort om küren eftersom vi har en ny lagmedlem. Vilket vi knappt hunnit träna på. Men eftersom Cato behöver tävla ville vi åka ändå. 
Jag fick godkännande av mina lagkamrater att tävla så länge jag inte kräktes. Jag gjorde mitt bästa. ;) Åt inte så mycket under dagen och hoppade så lite som möjligt. Men väl inne på banan hade vi lite annat att tänka på än hur man mådde. Cato gick ärligt talat som en kratta. Han gick in på volten, sackade, ökade, tittade på det mesta. Det mörka hörnet, läktaren, uppvärmningsvolten.. Det resulterade i att vi inte hann alla övningar och vi hade nog en genomsnittspoäng på 2,5 i stående. 
I küren gick han bättre, men han gav inte mycket gratis. Linda fick jobba som en dåre. Det var inte många av våra övningar som var rena. Kul när man känner sig så smidig..
Cato toppade detta med en timmes lastning innan hemfärd. Så himla frustrerande när man vet hur jäkla bra han kan gå. 
Höjdpunkten var helt klart Diesel. Han gjorde sin första tävling. Och vi gick ändå ut rätt hårt med en start i mixklass med Aquila. Tjejerna gjorde ett bra jobb och körde lugnt och fint. Diesel var en stjärna. Tittade inte på nånting, brydde sig inte om högtalarna som tjorvade och publiken var inte alls läskig. Det enda han reagerade på var när någon öppnade en läskburk på läktaren. Men det var det lilla. Så himla kul! 
 

Tävlingsgänget
Dumma, älskade hästskrälle

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Micaela

Här skriver jag om vad som händer i min klubb, Uppsala Voltige. Klubben har sex lag, allt från nybörjare till elitnivå.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela